Reggio Emilia. Haurra erdigunean kokatzen dute eta hortik sortu da euren lan
egiteko modua, filosofia, esperientzia, gestioa…eredua, azken batean.
Reggio Emiliako udala 1963an hasi
zen 3 eta 6 urteko haurrentzako lehen eskolak sortzen. Aurreko esperientzien
jarraipena izan ziren, bai emakume mugimenduek aurrera ateratako esperientzia
autogestionatuena, edo baita gerra aurretik
sortutako eta herrialdean zehar asko hedatutako (batez ere landa etxeetan eta
periferian) esperientziena.
Udalak familien eskaerei erantzun egin behar ziela sentitzen zuen, baina
bere barruan gatazkak zeuden, bereziki alderdi politikoen artean: alde batetik alderdi laiko eta ezkertiarrak,
Reggio Emiliako udalean gehiengoa, eta bestetik katolikoak. Beste behin ere,
emakumeek funtsezko zeregina bete zuten. Ekintza berritzaileen bitartez
defendatu zituzten zerbitzuak eta askotan euren alderdi politikoen aurka ere
jarri ziren.
Reggio Emiliako udal eskolenezaugarrietako bat zera izan da: hausnarketa
teorikoen gaurkotasuna eta bilaketaren eta esperimentazioaren garrantzia,
zeinak langileen etengabeko prestakuntza prozesua izan duen oinarri. Beste
ezaugarri batzuk ere baditu: talde lana, giroaren garrantzia hezitzaile bat gehiago
bezala, tailerraren presentzia, familien eta herritarren partehartze indartsua
eta bizia, eta herrialdeko kulturekiko harreman sinergikoa.
Horrek guztiak identifikatzen eta elikatzen du 0 eta 6 urte bitarteko
haurrentzako heziketa proiektu globala. Haurrra ahalmenak eta eskubideak dituen
subjektutzat hartzen du eta bere garapena bultzatzen du bere hizkuntza guztiak garatuz:
espresiboak, komunikatiboak, sinbolikoak, kognitiboak, etikoak, metaforikoak,
logikoak, irudimenezkoak eta harremanezkoak.
Helburuak
Esperientzian oinarrituz, ezagutza eta garapen ildo
hauek ditu erakunde honek helburutzat:
- Haurtzaroaren ideia indartsuagoa zabaltzea:
haurraren eskubideak, gaitasunak eta baliabideak sarri gutxietsiak izaten
baitira.
- Ikasketa, ikerketa eta esperimentazioa sustatzea
hezkuntza gaien inguruan, haurren ikaskuntza aktiboari, eraikitzaileari
eta sortzaileari garrantzia emanez.
- Hezitzaile eta eskolako langile- ei dagokionez, haurrei eta
familiei zerbitzua ematen dien ororengan prestakuntza gaitua bultzatzea.
- Behaketa eta dokumentazioaren ikerketa. Haurren
ekintza eta pentsamenduen interpretazioari bere balioa ematea.
- Hezitzaileek haurrekin egiten duten lanean
dokumentazioaren garrantzia indartzea. Tresna eta teknikei garrantzia ematea.
Ideien eraketa prozesuetan eta haurrek sortzen dituzten hipotesiei eta
eraikitzen dituzten teoriei garrantzia ematea.
No hay comentarios:
Publicar un comentario